Friday, August 3, 2012

Y'all Come Back

I know I'm WAY overdue on my Funny Fridays - so thought this may put a smile on your face today!

When I used this image before, it was for an invitation to a BBQ - this time I thought I'd do a card to send to everyone AFTER the BBQ telling them we enjoyed it and to come back again.  Maybe I'll even wear my pink gingham dress next time!  LOL!  Yeah, right!  You won't find me in much of anything ever unless it's shorts, jeans, or sweats - depending on the weather!  That's just one of the nice things about being retired!  Besides that, if I'm not mistaken the gingham makes you look a little chubbier!


Then image is from Art Impressions ( LOVE IT) and the sentiment from Kitchen Sink Stamps (also LOVE).  I did some paper piecing, colored it with Copics, a little zig zag stitching, and added the bow. It's mounted on Crumb Cake but after taking a photo it just looked so blah - so I added a thin strip of the Brilliant Blue to each side.  I'm still now sure why the white around the sentiment looks duller than the white on the card as it's the same paper......but no amount of fiddling with the shadows, etc. helped - so - again, what you see is what you get!

I'll enter this is the challenge at Art Impressions (Stitching or Fabric).

Thanks for stopping by..........and y'all come back now, you hear!
Lynn

27 comments:

Maria@Crafty Cre8tions said...

WOW! Look at that stitching! Awesome girl!!!! Great coloring and paper piecing! You won't find me in gingham either!!!!

Why is she hiding that burger?? LOL

Anne Temple said...

Love it! I NEED that sentiment stamp :-) Always love the stitching you do - you make it look so easy.

Marilyn said...

hahahah... it is cute & funny & made me giggle. Great image & layout & the way you coloured her face/cheeks is spot on - it looks just like I remember my Gramma's cheeks looking.

Tammy said...

Absolutely made my day and made me smile! Love the gingham dress and you've colored it perfectly!

Donna Hanley said...

Hilarious card, Lynn. I, too, love that image and sentiment. Nice stitching and paper piecing as well as coloring. Enjoy your weekend. I arrived in California last night at 11:00PM haven't slept yet. Just noticed the posting below. Fabulous-that was a lot of work to make that arrow. Terrific card and I'm sorry I'm behind on commenting.

MiamiKel said...

This is just as cute as can be! I love gingham so you had me at the ribbon but add on your fabby coloring and funny sentiment, this is a winner! x0x0

Tammy said...

OMG Lynn they are the cutest couple EVER!! I love that image and your fabulous coloring! Awesome paper piecing and sentiment! Have a wonderful weekend!
Hugs, Tammy

Gina Lindsay said...

Oh I love it!! I am a big fan of gingham, but not on MY body! Perfect for a thank you card.

Renlymats World of Family & Crafts said...

Well, this is just too cute! I love the gingham and your fun saying! This couple is one of my favorites! Thanks for joining us this week at Art Impressions. Hope we see you again soon.
Renee

NanaConnie said...

Fantastic image and fab coloring on it, Lynn! Terrific paper piecing. Now I know why I appear to be so much overweight -- it's all the gingham I wear, right? :-D

Margaret said...

LOVE this! The stitching is fantastic and I love the gingham bow and coordinating dress! Great idea to use the same image for the thank you cards!
I always thought gingham was for aprons and tablecloths, but have to agree that it does appear to make her look a little plump! :)

MaxineD said...

fabulous - and thanks for the smile Lynn.
Love the gingham frock - but definitely not for me!!
Blessings
Maxine

Lynn McAuley said...

Looks like you have been taking pictures on my patio again, Lynn! Too, too fun!! That KSS sentiment is perfect for this cute couple!

Alyce said...

Lol aww I was waiting for a piccie of you in a pink gingham dress! hehehe! What a fun card...I do love her dress and the blue gingham bow is perfect :)

Joan Ervin said...

Awww, this is absolutely adorable, Lynn!!!!! What a fun image and the paper pieced dress is just tooo cute!!! Love the sentiment, too...sounds mighty Texan to me....LOL!!!!

Dixie said...

This is so great, Lynn! What a cute couple! Love the paper piecing, and the wonderful stitching and that gorgeous gingham bow. Such a fabulous card!

Linda said...

LOL Lynn this is fabulous and sure put a big smile on my face. I love the images and the sentiment too.

Hugs
Linda xxx

Darlene said...

Of course you know that I adore this stamp, having just selected it for a recent challenge on SCS. So imagine my delight at seeing your card!! So very well done! Love the stitching and the sentiment & ribbon across the top! And your coloring is devine!

Anne Marie Hile said...

Laugh out loud adorable, Lynn! Who wouldn't want a pink gingham dress? What a perfect thank you card for a Texas BBQ and you go with that awesome stitching, girl. Such a fun card and I love how the little lady is hiding her burger behind her back. Tee hee!

Becky said...

This card is fabulous Lynn. I love the couple, so cute.

Shannon White said...

This is too Adorably FUN Lynn! lol Love the Super image and great paper piecing too! And no worries, you won't find me in gingham either, lol It would not be pretty, lol 8-)

Hope you have a Super weekend Lady! 8-)

Hugs
Shannon

Carol L said...

What a whimsical and fun card! I just love that fancy stitching you added, and your coloring of this image is awesome! I WISH I had a ream of brilliant blue cardstock - I just LOVE that color blue! NJ!

Davi said...

Oh my gosh do I love love that image!! Your paper piecing is stellar and the whole card surely makes you smile! Fab job ;)

Lesley said...

I do so love your humurous cards - the card is brilliant great colours best wishes Lesley x

Bonnie said...

This is fun on Monday as well as Friday, Lynn! Love that paperpieced dress.

Jan Hunnicutt said...

Oh is this ever fun, yep I'm smiling :)

Hugs, Jan

Shelly Schmidt said...

I love this card- the sentiment is awesome- got me smiling- this would be the most fun invite or thank you ever!